Inspiration och glädje!

Denna blogg kommer att handla om förvaring, inredning och annat om mitt boende.

Lite nytt.... samt ommålning av 2 rum

Kategori: Malvavägen

3 taklampor har det nu äntligen blivit till hallen efter att vi har bott här i snart 2 år. *skäms* Vanliga ERBIUM från Ikea. Eftersom jag aldrig kan hitta några fina som jag vill ha. Sambon lessnade på mitt velande för säkert ett år sen. Men snäll som han är så låter han mig hållas. Ja, nu är dem iaf inköpta och ska bara upp också. Jonas får fixa när han går av jouren på torsdag.

Sen har vi målat om mitt scraprum. Vitt blev det och jättefint. Skönt att slippa den fula pissgula färgen som var där innan. Ska bara möblera klart, sen kommer lite bilder också.

Tuvas rum håller på att målas om nu. Jag har en vägg kvar att måla, och sen hoppas jag att det är klart med grunden iaf. Det ska vara vita väggar, förutom en vägg som antagligen blir randig i kanske rosa, vitt, rött, guld, brunt eller svart? Vet inte riktigt ang. de sista 2 färgerna. Men det återstår att se...
Idag sa hon
 "Mamma, jag vill nog inte ha randigt i mitt rum... utan jag vill nog ha hjärtan, stjärnor och diamanter på väggarna istället..."
Jo, tjena, och vem ska måla dem? Inte jag iaf....
"pappa kanske kan?"
Jo säkert.....
Skulle inte tro det....

Nu saknas bara en spegel i hallen också... snart 2 år senare som sagt. Jag har hittat en jag vill ha, Hemnes som skulle passa grymt bra till byrån i samma serie.
Men problemet är att jag vill ha vit, samma som byrån och den finns bara i svart? Är inte det vääääldigt konstigt? Skumt. Jag hoppas som vanligt att de snart ska börja sälja dem som vita också... tills dess så får vi nog vara utan spegel?

I morgon kommer våra nya fönster att levereras. Och om någon vecka så kommer de och monterar dessa också. Kommer att bli så himla snyggt. Nya fönster med 3 glas och andra handtag. Dessutom inbyggda fönsterbrädor samt andra fönsterfoder. SNYGGT!!!! Längtar.

Tjingeling...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: