Inspiration och glädje!

Denna blogg kommer att handla om förvaring, inredning och annat om mitt boende.

Trädgården

Kategori: Malvavägen

Våra grannar ville ha våra rosbuskar så mot att de grävde upp de så fick de buskarna gratis, det tyckte vi var en bra idé. De hämtade grepen och grävde upp de på 10 min typ, så nu är vi av med dem.

Nästa problem, vi måste hitta var man åker och köper singel någonstans, undrar om de finns i grustaget som inte ligger så långt ifrån oss... där kanske man kan köpa ett lass? Vi lär ju behöva ett släp så vi kan frakta hem det också...

Jag tror att det kommer att bli jättebra. Vi (läs jag)  funderar på att plantera några tujor. Tror de heter dvärgtuja el något sånt... framför den nuvarande rabatten. Men jag får se hur vi gör...

Det som ska köpas in till trädgården är följande:

Gräsklippare
Häcksax
Elektrisk häcksax
Trimmer
Högtryckstvätt

Stor spade

För snart ska häcken klippas också....
Ang. häcken så finns ingen sådan vana hos någon av oss, så vi får hoppas på att grannen visar. Jonas säger att det är väl bara att spänna upp ett snöre och klippa efter det... hoppas att han har rätt.. =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: